O poradni

Dla kogo jesteśmy?

      • Dla uczniów powiatu starogardzkiego, by pomagać w rozwoju ich zdolności i zainteresowań, w przezwyciężaniu trudności w nauce,
        by wspierać ich w rozwiązywaniu problemów, konfliktów, pokonywaniu stresu, by ukierunkowywać wybór kariery zawodowej.
      • Dla uczniów chorych i niepełnosprawnych, by wskazywać najskuteczniejsze dla nich formy kształcenia i indywidualnego rozwoju.
      • Dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych, by wspierać ich rozwój, w tym rozwój mowy.
      • Dla rodziców i nauczycieli, by kształtować ich umiejętności porozumiewania się z dzieckiem, wskazywać potencjalne możliwości oraz mocne strony dziecka.

Jakimi problemami się zajmujemy?

      • Wspomaganiem rozwoju dzieci w wieku od urodzenia do czasu podjęcia nauki szkolnej.
      • Dojrzałością szkolną dziecka siedmioletniego w sferze emocjonalnej, intelektualnej i społecznej.
      • Ogólnymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
      • Wybitnymi zdolnościami uczniów poprzez opiniowanie indywidualnego toku i programu nauki.
      • Poradnictwem zawodowym dla młodzieży gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, szkól ponadpodstawowych.
      • Zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, różnego rodzaju niepełnosprawnościami, funkcjonowaniem ucznia chorego
        oraz wskazywaniem optymalnych form kształcenia.
      • Funkcjonowaniem dziecka w rodzinie i szkole,
        zakłóceniami w emocjonalnym oraz społecznym rozwoju.
      • Zaburzeniami w rozwoju mowy.

Nastolatku, przyjdź do nas gdy:

      • nauka sprawia Ci problem,
      • nie potrafisz poprawnie czytać, pisać, trudno Ci zrozumieć matematykę albo przyswoić treści innych przedmiotów,
      • chciałbyś umieć uczyć się efektywnie,
      • potrzebujesz porady odnośnie wyboru szkoły
        lub zawodu,
      • nie umiesz poprawnie wymawiać wszystkich głosek
        albo się jąkasz, masz trudności w kontaktach z dorosłymi
        lub rówieśnikami,
      • jesteś nieśmiały, a chciałbyś to zmienić,
      • nie potrafisz znaleźć swojego miejsca w grupie, klasie, rodzinie, spotkałeś się ze „złym dotykiem”, przemocą,
      • masz kłopoty ze swoimi uczuciami,
      • palisz papierosy, pijesz alkohol, używasz narkotyków,
      • chcesz pomóc swojej koleżance lub koledze.

Rodzicu zgłoś się do nas jeśli zauważyłeś, że Twoje dziecko:

      • ma trudności w rysowaniu, posługuje się raz prawa raz lewą ręką, ma kłopoty w szkole, trudności w nauce;
      • jest bardzo ruchliwe lub zbyt wolne, ma tiki, ogryza paznokcie, moczy się;
      • sprawia kłopoty wychowawcze, zachowuje się niezrozumiale;
      • ma kłopoty z wyrażaniem uczuć, jest zamknięty w sobie lub wybuchowy;
      • podejrzewasz, że mogło być molestowane seksualnie;
      • ma trudności w nawiązywaniu kontaktu z rówieśnikami
        lub z dorosłymi;
      • nieprawidłowo mówi: w wieku 3-4 lat nie mówi lub mówi bardzo mało, ma problemy z płynnością mówienia, w wieku 5 lat zamienia głoski w trakcie mówienia, w wieku 6 lat nie wymawia „ sz”, „ż”’ „cz”, „dż”, „r”, nie potrafi przegłoskować słów.

Nauczycielu skontaktuj się z nami jeśli Twój uczeń, wychowanek:

      • nie jest w stanie na czas opanować treści programowych,
      • popełnia uporczywa błędy i ma trudności w nauce języków obcych,
      • ma wadę wymowy,
      • ma trudności natury emocjonalnej , nie może znaleźć swojego miejsca w grupie.

Możesz zwrócić się do nas także, gdy:

      • nasz opinia o uczniu jest zbyt skąpa lub niezrozumiała,
      • szukasz nowych pomysłów i rozwiązań w pracy z uczniami,
      • oczekujesz fachowej pomocy w pracy z zespołem klasowym,
      • potrzebujesz wsparcie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
      • chcesz podzielić się swoim i doświadczeniami z innymi nauczycielami oraz doskonalić swój warsztat pracy.

Poradnia wydaje opinie i orzeczenia zgodnie z rozporządzeniem MEN po diagnozie:

  • psychologicznej
  •  pedagogicznej
  •  logopedycznej
  • opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju,
  • orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych,
  • orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego.

Warunki udzielania pomocy:

    Rodzic składa wniosek na badanie lub wydanie opinii, orzeczenia oraz dodatkową dokumentację (opinie wychowawcy, zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia inną dokumentację.